Skip navigation

Blog jij alVoor het eerst in mijn leven heb ik les gegegeven als gastdocent aan de Fontys Hogeschool Journalistiek Tilburg. Ik heb  eerstejaars studenten een kijkje in de keuken van weblogs mogen geven. Naast mij hebben Paul Vereijken en docent Jeroen van de Nieuwenhof dezelfde presentatie gegeven.

Het is de bedoeling dat de eerstejaars studenten een weblog gaan bijhouden waarop ze laten zien dat ze kunnen reflecteren op hun journalistieke producties. Ook is het voor de eerstejaars studenten een manier om zich te profileren naar de buitenwereld om te laten zien waar ze goed in zijn. Daarnaast kan het weblog goed ingezet worden als portfolio waarin ze bijvoorbeeld aan hun opdrachtgever of stageverlener presenteren wat ze kunnen. Een weblog bijhouden is natuurlijk ook handig om nieuwe media te ontdekken.

College webloggen

Klik op het plaatje om het hele college te zien.

2 Comments

  1. Leuk Sanne1
    Vond je het leuk om te doen. Hier is erg veel behoefte aan, en niet alleen bij journalistiek.
    Succes met alles waar je mee bezig bent.
    Remco Langeler

    (www.twitter.com/inspiratoo)

    • @remco

      Bedankt voor je reactie. Ik vond het hartstikke leuk om te doen. Ik heb er ook weer veel van geleerd.
      Wat bedoel je met: hier is erg veel behoefte aan. Welke branches doel je op?


Leave a Reply

