Skip navigation

De eerste twee dagen bij Netwerk zitten er op en man man man wat is het supergaaf! Vanaf dag een voel ik me al helemaal op mijn gemak op de redactie. En op de eerste dag was het meteen raak: Netwerk goes Twitter. Momenteel stoeien we nog met wat we precies willen, maar de ideeën zijn eindeloos. Een ding is zeker, Netwerk wordt geen RSS Feed via Twitter. Dus houdt Netwerktv in de gaten voor de verdere ontwikkelingen.

Webspecial
Een grote opdracht is ook al binnen. Vanaf dinsdag tot en met de televisieuitzending in februari ga ik samen met de internetredactie en de televisieredactie werken aan een webspecial. Een webspecial is een speciale webpagina die wordt ingericht naar aanleiding van een bepaald onderwerp. Op zo’n webspecial kunnen bijvoorbeeld achtergronden, dossiers, tijdslijnen, polls, interviews, mash-ups, filmpjes, foto’s en geluidsfragmenten worden gepubliceerd gerelateerd aan het onderwerp. Dinsdag werd mij gevraagd om samen met mijn begeleidster, Rebecca Wolf, na te denken over de inhoud. Het plan van aanpak is al geschreven. We wachten nu op goedkeuring van de televisieredactie. Daarna gaan we kijken welke content we toe willen gaan voegen aan de webspecial. De Standaard, een Belgische krant heeft een webspecial gemaakt voor het drama dat zich vorige week vrijdag afspeelde in Dendermonde.

Ideeënfabriek
Naast dat ik me bezig ga houden met de webspecial, help ik ook mee met het bedenken van een thema-avond op televisie. Samen met redacteuren van andere televisieprogramma’s werken we samen onder de naam Ideeënfabriek. Maandag mocht ik voor de eerste keer deelnemen aan een brainstormsessie en mijn kennis in de groep gooien. Het is echt mooi om te zien hoeveel prachtige ideeën er worden bedacht door creatieve mensen. Volgende week gaan we weer aan de slag om de thema-avond concreter in te vullen.

Leave a Reply

