Skip navigation

sanne1De eerste zes weken zitten er op. Het zijn niet precies zes weken omdat ik in de schoolvakanties ook door ben gegaan met bloggen en deze eigenlijk niet mee tellen. De afgelopen weken heb ik me vaak verbaasd over alles wat mogelijk is met nieuwe media en journalistiek. Ik mag dan ook zeggen dat ik een nieuwe passie heb gevonden waar ik ook echt niet meer mee wil stoppen. Ik zit eindelijk op mijn plekje en geniet met volle teugen. Dit is iets wat ik zeer belangrijk vind en ook graag aan mensen mee wil geven. Doe alleen dingen waar je achter staat en waar je jezelf voor de volle honderd procent voor wilt geven. Daarmee bereik je, in mijn ogen, het meeste mee.

Netwerk
Maar de volgende stap wordt komende maandag gezet. Mijn zesweekse fulltime stage bij Netwerk staat voor de deur en ik heb er heel veel zin in. Mijn eerste babystapjes op de internetredactie van Netwerk gaan gezet worden: ik ga snuffelen aan het werk op een internetredactie. Ik mag bijvoorbeeld verslaggevers die gedurende langere tijd werken aan een onderwerp adviseren hoe ze nieuwe nieuwe media voor dat onderwerp kunnen inzetten. Ik mag dus een plan voor de verslaggevers bedenken. De uiteindelijke opdracht is dat ik aan de hand van de statistieken van de website ga evalueren of mijn aanpak is geslaagd.

Bijgespijkerd.nl
bijgespijkerd_logoTijdens deze zes weken ben ik gevraagd door Sjef Kerkhofs om als vrouwelijke gastblogger te schrijven voor Bijgespijkerd.nl. Bijgespijkerd.nl is een website over online marketing en nieuwe media. Wat ik meteen leuk vond was dat Marianne Schimmel en ik de enige twee vrouwelijke ‘blogsters’ zijn voor deze website. Zo blijkt maar weer dat ik weer deel uit mag maken van een mannenwereldje, waar ik helemaal geen moeite mee heb. Mijn eerste blogpost over Clickable Canvas staat al online.

Nerdette.nl
Omdat ik nu fulltime ga werken, zal het soms een lastige klus worden om mijn blog up-to-date te houden. Gezien ook dat ik voor meerdere opdrachtgevers werk momenteel. Maar ik ga het zeker wel proberen. Ik wil natuurlijk al mijn ervaringen die ik opdoe tijdens mijn stage met jullie delen.

Leave a Reply

